1. Blijf communiceren
    Eén mailtje of bericht op de website is niet voldoende. Zorg dat er regelmatig (minimaal 2x per week) aandacht gevestigd wordt op de campagne.
    Dat kan bijvoorbeeld ook een specifiek bericht over een leuke actie van een team of een leuke nieuwe tegenprestatie voor een donatie zijn.

    2. Laat iedereen meedoen
    Daag alle leden (via de begeleiders) uit om een of meer acties te verzinnen om geld op te halen. Bijvoorbeeld met heitje-voor-een-karweitje of auto’s wassen. Beloon de teams die € 250 of meer opgehaald hebben met een teamfoto op een bord langs het veld: The Wall of Fame.

    3. Maak de campagne zichtbaar
    Promoot de campagne op zichtbare plekken, zoals de website en deel de campagne met jullie volgers op Facebook, Twitter of andere sociale media. Jullie kunnen ook promotie maken voor de campagne door fysieke posters op te hangen of flyers uit te delen op de club.

    4. Doe een vakantiegeldactie!
    Het vakantiegeld is net gestort en mensen hebben dus waarschijnlijk wel een paar centen over. Geef bijvoorbeeld als tegenprestatie bij een donatie van € 50,- een wedstrijdkaart cadeau.

    5. Organiseer een wervingsactiviteit
    Activiteiten zijn een heel effectieve manier om de leden te laten helpen met het werven van donaties. Een benefietwedstrijd zorgt ervoor dat leden geld gaan vragen aan vrienden en familie. Een loterij is leuk en laagdrempelig en de lotenverkoop kan zowel via het platform als op de club. Het organiseren van een 6×6-toernooi is weer een kans om inschrijfgeld te vragen en toernooisponsors te werven. Kies de activiteit die voor jullie het makkelijkst te organiseren is.

    6. Vraag hulp van de sponsors
    Als de vereniging van plan is een activiteit rond de campagne te organiseren, schakel dan hulp in van jullie sponsors voor financiële hulp of  hulp bij het organiseren. De sponsors kunnen ook helpen met prijzen voor de loterij en bij het verzinnen en uitdelen van tegenprestaties. Bijvoorbeeld de sportwinkel die een kortingsbon geeft van € 10,- bij een donatie.

    7. Zorg voor een goede opbouw
    Zorg ervoor dat de kosten voor tegenprestaties mooi oplopen en er voor elk budget een leuke tegenprestatie is. Dit kan donateurs verleiden toch iets meer te doneren om een bepaalde tegenprestatie te ontvangen.

    8. Communiceer de voortgang
    Communiceer over de voortgang van de campagne. Zorg dat de aangeleverde banner met de tussenstand op de site staat en zet het platform met tussenstand op het scherm in het clubhuis. Maar ook berichten op de website en social media zijn heel effectief.

    9. Bedank de donateurs
    Bedank de donateurs via een bericht op social media waarin de donateur wordt ‘getagd’. Hiermee wordt indirect ook aandacht op de campagne gevestigd en nodig het uit tot delen. Dit met een leuke kwinkslag doen? Gebruik dan de HeelErgGaaf.

    10. Vraag hulp
    Schroom niet om hulp of advies te vragen aan Crowdfunding voor Clubs, zij hebben al veel ervaring met soortgelijke campagnes en helpen jullie graag naar succes.