Wil je meer leden, dus jongeren behouden en meer volwassenen erbij? Zie jij ook dat veel millenials en ouderen nu niet sporten, maar dat best zouden willen? Als clubs aan de slag willen om te versterken – óf vanuit knelpunten óf vanuit kansen – komt altijd de vraag: Voor wie doen we dit? en hoe kunnen we beter aansluiten op motieven van (nieuwe) leden? Alles draait om hét cadeau, dat je als vereniging hebt te bieden! Welk aanbod met welke waarde, voor wie? En dan volgt natuurlijk de ultieme marketingmix.

  • Als jij nieuwe activiteiten, met besef van waarde en context, in jouw vereniging aandurft? Dan mag je in drie sessies, in gesprek met collega verenigingen, keuzes maken en echt aan de slag voor jouw vereniging.
  • Doel: na de masterclass weet je hoe je in co-creatie product-markt-combinaties kunt kiezen. Je hebt keuzes gemaakt welke activiteiten in welke omstandigheden de vereniging gaat organiseren en je bent al gestart met het zetten van de juiste stappen.

Direct aanmelden!

Praktische informatie

Focus op ontwikkeling van: De vereniging
Relevant voor: Sportverenigingen
Doelgroep binnen de vereniging: Bestuurders en betrokkenen bij (nieuw) aanbod b.v. trainers/instructeurs
Doel van de masterclass: Actie en concrete resultaten binnen de vereniging
Aantal avonden: Sessie 1: Donderdag 10 oktober 2019
Sessie 2: Dinsdag 29 oktober 2019
Sessie 3: Dinsdag 12 november 2019
Aantal deelnemende verenigingen: maximaal 6 verenigingen, minimaal 2 en maximaal 3 personen per vereniging
Eindresultaat voor de vereniging: Na de masterclass weten de deelnemers hoe zij in overleg met de doelgroep het aanbod van de vereniging kunnen afstemmen op de wensen van de doelgroep en hoe deze het best bereikt kan worden. Daarnaast hebben verenigingen keuzes gemaakt over welke richting de vereniging op wil en zijn de eerste echte stappen gezet om meer leden te werven en te behouden.